14 februar, 2007

Musik - Jesus Freak og Cryptorchid

Igen er det lykkedes mig at falde over to stykker musik på Youtube, som jeg har lyst til at sende videre. Denne gang to ret forskellige stykker.

DC Talk - Jesus Freak

Vel nok det største hit for den hedengangne amerikanske (og kristne) trio DC Talk. De startede med at udgive plader med kristen hip hop, men endte med istedet at eksperimentere en del med rock. De gik fra hinanden i 2000.



Marilyn Manson - Cryptorchid

Marilyn Manson selv behøver vel ikke nogen nærmere introduktion. Selve nummeret havde jeg ikke hørt, før jeg en dag faldt over det på nettet. Et sjældendt tilfælde hvor musik og video går op i en højere enhed. Selv om de fleste vil betegne videoen som sær (selv kommer jeg til at tænke på gyseren "Freaks" fra 1932 - og det er en god ting), så kan jeg ikke lade være med at blive fascineret af den....ja nærmest synes, den er smuk.

Etiketter: ,