28 november, 2007

Fornuftige forslag til højre og venstre

På trods af min fordømmelse af liberalisterne i går skal jeg ikke holde mig for god til at anerkende, når de kommer med fornuftige forslag. Her to eksempler fra forskellige liberalistiske segmenter. Først Naser Khader:
"Grønland får næsten ingen flygtninge, men er dog en del af rigsfællesskabet. Med den åbenhed og imødekommenhed, der præger det grønlandske folk, undrer det mig, at de ikke tager imod flere. Derfor har jeg sagt, at jeg vil hjem og undersøge, hvorfor de ikke tager flere," udtaler han til politiken.dk.

Det vil Naser Khader gøre i morgen under en debat i Folketinget. Her vil han spørge de grønlandske medlemmer, om de er interesseret i at få flere flygtninge. Selv synes han i hvert falde, det lyder som en god idé.

Dernæst Søren Pind:
De mange historier om politiets manglende tid får nu Venstres Søren Pind til at foreslå, at landets politimestre kommer på valg. Måske kan det sætte borgernes interesser på politiets dagsorden, mener han.

De seneste dage har historierne om de mange borgerhenvendelser, som politiet, ikke reagerer på. Eksempler på hvordan indbrud, vold og brandstiftelse ikke er nok til at få en patruljevogn forbi. Det får nu Søren Pind til at anvise en ny metode til at få politiet til at sætte borgernes interesser på dagsordenen.

"Måske tiden er kommet til en demokratisering af politiet? Såvel som vi har folkevalgte borgmestre, der varetager borgernes interesser, kunne det måske være en tanke at demokratisere politimesterembederne," skriver han på sin blog.

Etiketter: , , , ,