24 august, 2006

Mig, Mig, Mig, Mig, Mig, Mig, Mig.......

Normalt har jeg en rimeligt tyk hud hvad angår DRs stymper-agtige forvaltning af mine licens-penge, men idag lykkedes det Camilla Miehe-Renard at nå under lavmålet.

I Dagens Danmark skulle vi høre på en tudehistorie om bjergbestigeren Lene Gammelgaard, der i en alder af 44 år nu synes, at hun skal have et barn, og at familieminister Lars Barfoed bare har at bryde reglerne for adoption for at skaffe hende det. Hele indslaget er sådan set én lang hjerneblødning, men lad mig for sjovs skyld slå ned på kun to af dem. Det er næsten nemmest at starte med Camilla Miehe-Renards indledning:

Det handler om din ret til at blive mor, og din lyst til det, selvfølgelig.


Skal vi ikke lige slå fast, at ingen kvinder har ret til at blive mor? De fleste kvinder har muligheden, men så er det op til dem selv at benytte sig af den. Men selv hvis vi ser bort fra det, hvad mangler der så i, hvad sagen "handler" om?

Vi taler om et barn, ikke? Burde sagen ikke handle om lidt mere, end Lene Gammelgaards "ret" og "lyst"? Lidt moderfølelse.....barnet selv, måske? Men nej, det er Lene, der har "ret" til et barn, og alle andre der skal "skaffe" det til hende (Ekstrabladet 25. Juni). Det er hele tiden Lene, det drejer sig om, ikke barnet.

Samme fornemmelse får man ved feks at læse interviewet med hende i Vejle Amts Folkeblad 13. Januar:

Den gode mor er en, der bevarer overblikket, er den, der leder og den, som andre
altid kan se op til. Hvis man tror på sig selv, sine ideer og de helt store
visioner, så smitter det af på andre - på børnene.


Igen er det Lene, det hele drejer sig om - Lene er den gode erhvervsleder, og så er man jo også automatisk en god mor. Eller?

Det der dog virkelig bragte mit pis i kog ved indslaget var følgende hjerneblødning fra Lene Gammelgaard:

....det der med at gå i den der lange proces og have vænnet sig til, jamen jeg
syntes slet ikke, at hvide danske børn længere var attraktive. Det skulle være
det der lille stridhårede væsen, der kom et andet sted fra.


Selv hvis vi ser bort fra de selvhadende ækle racistiske undertoner, hvordan f*nden får hun så ind i sit hoved, at børn skal være "attraktive"? De er sg* da ikke et forbrugsgode, hvis primære funktion er at apellere til hendes smag?

HALLO! BØRN ER IKKE HÅNDTASKER!

Måske burde hun bare have læst de smarte citater, hun har på sin egen hjemmeside:

Research shows that the major reason for unproductive labour time is
identified as failures of management planning


Måske burde hun have "managed" sit liv lidt bedre, sparet al den "unproductive labour time" hun brugte på at klatre i bjerge, og fået sig et barn eller adopteret for 10 år siden, da hun stadig kunne? Hvis Lene Gammelgaard får sin vilje er hun i pensionsalderen når hendes barn engang bliver myndigt.

Mon ikke der er en grund til, at adoptionsmyndighederne har regler mod, at halvgamle madammer som hende kan adoptere?

Henrik

4 Comments:

Blogger O Sverige said...

Tack Henrik!

Att vilja ha barn är inte det samma sak som att vara lämplig som mor.

Olof Sverige

6:07 AM  
Anonymous Anonym said...

Jeg havde fuldstændig samme DÅRLIGE smag i munden efter at have set programmet.
Håber heller ikke, at egoprocessen i den adoption er lukkedes for hende. Et evt. barn er vist bedre tjent med andre forældre.

10:53 AM  
Anonymous Anonym said...

Denne hetz mod Lene Gammelgaard samt ligesindede kvinder og par, viser med al tydelighed tegn på manglende indsigt, stupiditet, ignorance, snæver- synhed og arrogance, derudover kendetegner de negative indlæg en manglende grundliggende viden omkring menneskelige følelser og behov uanset alder og holdninger.
At nogen, uanset alder, køn eller holdning, bruger tid ,energi, livskraft og menneskelige resurser og det i mængder kun de færreste af os forstår, burde i stedet for verbal mudderkastning i dette forum afstedkomme, medmenneskelig respekt og forståelse som støtte til dem der beviseligt gør mere end blot at trække fingeren ud af røven for diverse respektløse anslag på tastaturet, noget ovennævnte indlæg tilsyneladende er fuldstændig ude af stand til at sætte sig ind i endsige forstå betydningen af.
Far til 2

9:35 PM  
Blogger Henrik said...

Imponerende, så mange anslag og lange ord, du bruger på at sige "Du er dum, og må slet ikke kritisere Lene Gammelgaard".

Du glemmer at forholde dig til, at Lene Gammelgaard lader til at betragte børn som et forbrugsgode, som andre har pligt til at skaffe hende.

Hvis du reelt er far til to (og ikke bare har købt dig til et par børn i udlandet) ville du indse, præcist hvor menneskefjendsk den holdning reelt er.

Lene Gammelgaard har spildt sit liv på at klatre i bjerge istedet for at få børn mens tid var. Nu, da hun har besluttet sig for at hun vil have en om´er på sit liv, kræver hun regeringen skal ændre loven for lige præcist hende, så hun kan købe sig det barn hun ikke selv gad undfange og føde da hun kunne.

At man ikke kan finde bare et enkelt spor af noget der minder om følelser for et evt barn kommende fra Lene Gammelgaard burde stemme til eftertanke.

Det gør det ikke i dit tilfælde.

Jeg noterer mig, at Lene Gammelgaards fraværd af følelser går igen i dit indlæg. Der er en masse snak om "indsigt", "tid", "energi", "livskraft" og "menneskelige ressourcer", men hvor er kærligheden til barnet?

Tilsvarende burde du nok også stikke piben ind og lade være med at forarges over "verbal mudderkastning", når du selv ligger ud med at sprøjte omkring dig med beskyldninger om "manglende indsigt, stupiditet, ignorance, snæver- synhed og arrogance".

Mht bevisligt at gøre "mere end blot at trække fingeren ud af røven", så har jeg, modsat Lene Gammelgaard, ordnet mit liv, så der faktisk både har været tid til at klatre i bjerge og få indtil videre nr. 1 i en række af dejlige børn.

Modsat Lene Gammelgaard får jeg faktisk børn, mens jeg er i stand til det, og trænger ikke ind på landsdækkende fjernsyn og afstraffer sagesløse licensbetalere ved at udsætte dem for en egoman historie om, hvordan det er andres pligt at rette op på min egen fejldisponering af mit liv.

Jeg ser frem til, du faktisk fremlægger argumenter i dit næste indlæg.

Henrik

11:29 PM  

Send en kommentar

<< Home